Альтернативне паливо для водного транспорту

Автор(и)

  • А. І. Оружейніков Омське відділення Російської Інженерної Академії, Російська Федерація
  • О. Н. Семенова Інститут проблем переробки вуглеводнів СВ РАН, Російська Федерація
  • О. І. Швець Національний університет «Одеська морська академія», Україна

DOI:

https://doi.org/10.18524/0367-1631.2019.56.170843

Анотація

Метою цієї роботи було експериментальне обґрунтування можливості створення і використання залізовмісних каталізаторів, які пройшли жорстку термічну обробку, в процесі розкладання метану (CH4 ↔ C + 2H2) з багаторазовою їх регенерацією (використання в якості газифікуючого агента діоксиду вуглецю за рахунок реакції C + CO2 → 2CO). Основні дослідження проводилися на термостабілізованих каталізаторах (мас.%: 39.0-71.0 Fe2O3; 19.0-3.0 SiO2; 8.0-16.0 Al2O3, решта - сума окисів магнію, титану, калію і натрію), виділених з зол при згорянні енергетичного вугілля при температурах понад 1200 °С методом магнітної сепарації при оптимальній величині магнітної індукції 0.215 Тл. Процес розкладання метану проводився на попередньо відновленому каталізаторі в струмі водню за підвищеної температури. Зроблено висновок про значний вплив структурних промоторів (оксидів кремнію і алюмінію), що утворюють матрицю, на активність і стійкість каталізатора. З ростом тиску вихід водню, а відповідно і вуглецю, в процесі істотно зростає.

Рентгенофазовий аналіз показав незмінність фазового складу каталізаторів, які пройшли багаторазову регенерацію в порівнянні з вихідними зразками.

Стійкість термостабілізованого систем може бути пояснена відмінністю механізму реакції піролізу метану від механізму її протікання на синтетичних нікель- і залізовмісних каталізаторах.

Показана перспективність використання термостабілізованого систем на основі заліза і важковідновлювальних оксидів алюмінію і кремнію в якості каталізатора розкладання природного газу (метану) на водень і вуглець. Обидва продукти становлять великий інтерес як з точки зору використання в якості джерела енергії для паливних елементів (водень), так і з точки зору унікальності одержуваних вуглецевих матеріалів (вуглецеві нановолокна і нанотрубки).

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-24

Номер

Розділ

Фізика горіння